Van verschillende functies bij ING tot het creëren van concepten en evenementen met haar eigen onderneming. Aan het begin van het gesprek wordt meteen duidelijk dat Sabine Fredriks, sinds kort directeur bij SugarFactory, niet voor een gat te vangen is. Nog opvallender is hoe hoog haar level van enthousiasme is voor de eventbranche, voor haar nieuwe baan, en voor het leven in het algemeen. We laten je graag nader kennismaken met deze levenslustige lady in charge én haar brein boordevol creatieve ideeën.
Tijdens ons interview zit Sabine nog maar zes weken bij SugarFactory. De reeks plannen die nu al op de plank ligt doet je echter vermoeden dat die periode langer moet zijn. Grootse plannen heeft Sabine met haar SugarFactory van de toekomst en haar ambities gaan gepaard met een gezonde dosis enthousiasme – dat spat er meteen van af! Sabine: ‘Ik heb meerdere hele leuke banen gehad, maar dit is toch wel echt een dreamjob. Het voelt alsof het universum het zo bedacht heeft. Ik heb altijd een passie voor evenementen gehad en vond SugarFactory al een toffe locatie. Zoveel verschillende aspecten komen samen in deze functie en er liggen zoveel mooie kansen – dat is erg leuk moet ik zeggen.
Vooruitblikken
Voor wie nog geen kennis heeft mogen maken met SugarFactory: deze voormalige suikerfabriek aan de rand van Amsterdam maakt met imposante hoge ruimtes en vele industriële details indruk. Sabine: ‘Het is een fantastische locatie waar je nog van alles mee kan! Ik wil heel graag het pallet aan diensten verder uitbreiden. Dat we niet alleen een locatie zijn, maar ook alles eromheen kunnen bieden, waarbij we nog steeds graag samen blijven werken met eventbureaus. We zijn simpelweg in een next level fase aangekomen.’
Creatieve ideeën in overvloed
Over twee weken brengt Sabine haar nieuwe team samen voor hun eerste brainstormsessie op de hei. Dan moet duidelijk worden waar de focus de komende tijd naartoe gaat en welke van de honderden ideeën tot uitvoering worden gebracht. Sabine: ‘ We staan aan het begin van een nieuwe fase. De komende jaren breiden we hier onze locatie alleen maar verder uit en dat biedt allemaal nieuwe kansen. Hier gaan wij ons natuurlijk in alle opzichten op voorbereiden. Ik zie onze groei de komende jaren in elk geval in drie categorieën: het verhuren van onze locatie, conceptcreatie en productionele eventorganisatie, waarbij we absoluut willen blijven samenwerken met experts op dat vlak. En als laatste zie ik ons ook eigen events bedenken en neerzetten. Denk bijvoorbeeld aan events rondom bijzondere momenten, mooie culturele feesten of events rond film, theater, stand-up comedy en sport. Maar ook samen met lokale ondernemingen zorgen voor meer community building. En natuurlijk als poppodium voor toffe muziek en entertainment events. Of zelfs iets voor mijn generatie partygangers en een avond de Roxy te doen herleven?! Er zijn zoveel mooie events te bedenken en creëren. Genoeg om de komende tijd te gaan vormen tot iets wat écht SugarFactory is!’
Als een vis in een immense oceaan
Dat Sabine bij SugarFactory op haar plek zit moge duidelijk zijn. Sabine: ‘Tot nu toe vind ik elke dag alleen maar leuker worden, ik zie mezelf hier nog wel twintig jaar zitten. Het is een leuke plek met een enthousiast team en volop ruimte voor nieuwe dingen. Dat komt goed uit, want mijn hoofd loopt altijd over van de ideeën. Ik ben een van die mensen met een notitieboek naast hun bed. De persoon die mij heeft aangesteld omschreef het heel leuk en beeldend. Hij zei ‘Jij bent net een zeepje dat alle kanten op schiet met allerlei ideeën en af en toe moet je gewoon even terug in dat zeepbakje’. Ik voel me hier als een vis in het water. Of beter gezegd, in een oceaan.’