Het Paasweekend stond voor SugarFactory in het teken van haar eerste publieksevenement. Het online food magazine Culy ging voor het eerst ‘offline’ en organiseerde de eerste editie van het tweedaagse Culy Food Festival waarbij eat, drink & play centraal staat. Een weekend vol primeurs voor zowel Culy als SugarCity.
Culy is dé online food inspiratie website van het moment, het festival moest het gevoel van Culy.nl weergeven maar dan offline. De samenwerking tussen Culy en de Food Line-up was dan ook geen verrassing. Als specialist in het uitdenken en neerzetten van nieuwe concepten was de vertaalslag naar een offline ervaring van Culy.nl goed te maken. Na maanden van voorbereiding werd de fabriek omgebouwd tot een culinair walhalla, met zowel een modern als retro decor, waar steigerhout de boventoon voerde.
SugarCity leent zich perfect voor het Culy Food Festival. Monique van Loon, oprichter van Culy, licht toe: “Voor het festival waren we op zoek naar een locatie die goed bereikbaar is met trein en auto – dat is in Amsterdam niet te doen. Ook zochten we een locatie die rauw en ruig is, dus geen fancy ´beursgebouw´. We kwamen al snel uit op de voormalige fabriekspanden van SugarCity: het ademt zo veel historie, het is zo stoer. Het festival zelf is ook wat ruig, zonder al te veel opsmuk. Het zou dan ook raar zijn om een gepolijste locatie te kiezen. SugarCity biedt zo veel stoerheid, wat ook weer heel goed past bij de Food Line-up”.
Het Culy Food Festival was voor vele bezoekers tevens de eerste kennismaking met SugarCity als locatie voor evenementen. Volgens Culy waren veel bezoekers blij nu een keer binnen in de fabriek te hebben kunnen staan, waar deze plek voorheen vooral bekend was van het voorbij rijden met auto of trein.
Twee uitverkochte dagen en zo´n 5.000 bezoekers verder blikt SugarCity terug op een succesvol eerste publieksevenement, en kijkt al uit naar de tweede editie van het Culy Food Festival.