Marketing software specialist Bynder hoefde niet lang na te denken over de locatie voor haar internationale OnBrand event in oktober 2018. Het werd, net als voor de editie van vorig jaar, SugarFactory in Halfweg.
Meer dan 1600 deelnemers uit binnen- en buitenland kwamen op 11 oktober in SugarFactory bijeen voor Europa’s meest toonaangevende conferentie in het vakgebied van branding en marketing. Topmarketeers, brand directors en creatieven discussieerden een dag lang met elkaar over trends en toekomst in marketing. Daarnaast luisterden ze naar tal van keynote sprekers die hun visie geven op hoe merken bij consumenten en klanten top of mind en favoriet kunnen blijven in deze tijden van grote veranderingen.
Voor OnBrand was de gehele evenementenlocatie van SugarFactory beschikbaar. Er werden twee hoofdpodia opgebouwd, twee workshopruimten geconstrueerd en een speciaal Brand Tech podium gecreëerd. Ook de plaatsing van de VIP-ontvangst op het zogenaamde suikerdek was een vondst; subtiel afgescheiden en toch onderdeel van de ambiance van de conferentie. Daarnaast waren er tal van lounge plekken, een outdoor foodplein en een partner ruimte waar kleinere ontmoetingsplekken werden ingericht, geschikt voor persoonlijke contacten.
“Deze locatie heeft een unieke industriële look en feel. Precies dat maakt het meer dan voortreffelijk geschikt voor een modern event concept zoals wij dit voor onze internationale gasten voor ogen hebben” – Kitija Rubike, PR en Brand specialist bij Bynder.
Waar OnBrand vorig jaar in het teken van technisch futurisme stond, was dit jaar gekozen voor een earth uitstraling als concept. Dat kwam terug in elementen van de inrichting – zoals het houten boom-object in de centrale ruimte – en het cateringconcept. Gerechten, hapjes en drankjes verwezen subtiel naar natuurlijk oorsprong en puurheid.