Op 5 juli 2016 was SugarCity het decor voor Content, het nieuw concept van MPI Nederland. Tijdens Content kwamen 200 meeting en events professionals samen om inspiratie op te doen. Verschillende sprekers namen het tegen elkaar op middels het geven van een extra lange pitch. Dit deden zij door parallel een korte pitch te houden. Naar wie men luisterde, dat was aan de bezoeker!
Voorafgaand aan het evenement werd al volop interactie gezocht met de bezoekers. De sprekers werden namelijk online gekozen door de bezoekers. De potentiële sprekers met de meeste stemmen kregen de gelegenheid de mondelinge strijd aan te gaan tijdens het evenement. Alleen de meest interessante pitchers kregen extra tijd en de absolute aandacht van de gasten. De dag werd begeleid door voorzitter Loek Peters, die vooral de touwen liet vieren om de creativiteit niet in de weg te staan.
Naast het pitchpodium in de Middenfabriek werden ook de Binnenstraat en Pulppersloods gebruikt. De Binnenstraat was prachtig ingericht met één lange lunchtafel, waar maar liefst 200 gasten tegelijk konden eten. De Pulppersloods was omgetoverd tot een industriële lounge-bar.
SugarFactory is trotse sponsor van deze eerste editie van Content.