Drie september was voor een aantal internationale influencers, topmodellen, dj’s en muzikanten een bijzondere dag. Jaguar lanceerde namelijk op zeer spectaculaire wijze The Pace – Season One, haar nieuwste SUV-serie. De autofabrikant geeft met de lancering bij SugarFactory een geheel nieuwe betekenis aan het fenomeen ‘technology meets music’.
Muziek maakt elke rijbeleving uniek
Voor de lancering van The Pace – Season One ging Jaguar de samenwerking aan met de Brits/Kosovaarse singer-songwriter Dua Lipa, om samen op een compleet nieuwe manier muziek te maken. Dankzij innovatieve Jaguar-software werden de gegevens die verzameld werden tijdens de rit van Dua Lipa in I-PACE, gebruikt om een exclusieve remix te creëren van haar nieuwste nummer ‘Want To’. Van de hoeveelheid verbruikte elektrische energie tot de manier waarop Dua Lipa versnelde en remde, dit was allemaal van invloed op haar track.
Dua Lipa X Jaguar
De officiële lancering van de track was pas op 17 september, dus de genodigden van het Jaguar event hadden de primeur. De remix van ‘Want To’ werd voor het eerst live ten gehore gebracht tussen de authentieke bakstenen muren van SugarFactory.
“I love to push boundaries with my music and my performances and this partnership is going to take things to an exciting new level. It’s a hi-tech project combining music and Jaguar technology, and I know my fans are going to love what we are creating together”
– Dua Lipa, muziekartiest
Visueel spektakel
De industriële elementen – zowel van binnen als van buiten – en het ruwe uiterlijk van de voormalig suikerfabriek zorgde voor een uniek decor voor de wereldpremière. De gasten werden naar binnen geëscorteerd voorbij het heuse Jaguar-wagenpark, waarna het tijd was voor een leuke proefrit op Jaguar’s Smart Cone! De internationale influencers, journalisten en VIP-gasten konden het nieuwe model in de buitenruimte uitproberen en kregen ook de kans om een gepersonaliseerde remix te maken. De dag eindigde met de langverwachte optreden van Dua Lipa in de Middenfabriek. In de ruimte hing een gigantisch ruitvormig LED-scherm waarop gave beelden werden getoond. De lasers zorgden ook voor een echte clubomgeving. De show kon worden bekeken vanaf de begane grond en vanaf de eerste verdieping in de Middenfabriek. Conclusie: a night to remember!