Op 4 november vond de ‘feestdagenpresentatie’ van de Dirk en DekaMarkt plaats. Tijdens deze dag werden de nieuwe luxe producten voor de feestdagen gepresenteerd aan het supermarktkader. De dag was opgedeeld in twee delen, in de ochtend vond de presentatie voor de DekaMarkt plaats en in de middag de presentatie voor de Dirk.
De Middenfabriek was in tweeën opgesplitst. Het ene deel was ingericht als ontvangstruimte waar de gasten verwelkomd werden met drankjes van Douwe Egberts en Heineken. Het andere deel was omgetoverd tot een ‘foodmarkt’, hier werden alle feestproducten gepresenteerd en konden ze ook geproeft worden door de gasten. De kookeilanden werden gebruikt om recepten klaar te maken die in het december-magazine gepubliceert werden, uitetaard mochten de gasten ook hier van genieten.
Naast alle lekkernij op de foodmarkt werd er een humorvolle powerspeech gegeven door ‘klantengek’ Andre Troost, waarbij de nadruk lag op de klant en klantvriendelijkheid. Andre troost is een doener, hij werkt vanuit actie en reactie en heeft daardoor veel interactie met zijn publiek.
De organisatie van dit evenement was in handen van MetService in samenwerking met de techniek leverancier ShowEquipment.