Fleur Sikkes (26) is Account Manager bij SugarFactory. Met haar enthousiasme en ondernemende houding heeft zij al veel opdrachtgevers ondersteund tijdens de intensieve periode voorafgaand aan een evenement. Natuurlijk staat zij ook op de dag zelf voor hen klaar.
Hoe ben je bij SugarFactory terechtgekomen?
“Een zakelijke relatie vertelde mij dat SugarFactory een Account Manager zocht. Ik kende de locatie wel van de opnames van The Voice of Holland, maar wist toen nog niet hoe uitgebreid de mogelijkheden voor allerlei soorten evenementen waren. Toen ik de eerste keer de fabriek binnenliep, was ik erg onder de indruk. De goed bewaard gebleven elementen uit de tijd dat in het pand een suikerfabriek was gevestigd, geven elk event een bijzondere lading. Zo vind je in de Middenfabriek gigantische roestkleurige ketels als decor en in de Pulppersloods metershoge pilaren. Ik werk hier sinds mei en het is iedere keer weer bijzonder om de dankbaarheid en trots van opdrachtgevers tijdens en na een event te zien.”
Wat doe je precies in jouw functie als Account Manager bij SugarFactory?
“Als Account Manager ben ik verantwoordelijk voor het behandelen van de aanvragen. We ontvangen uiteenlopende aanvragen, bijvoorbeeld voor fotoshoots of voor een corporate event. Dit maakt het werk erg afwisselend. En komen we tot een deal met de klant, dan begeleid ik de klant ook zelf van begin tot eind. Dat vind ik het leukste aan deze functie. Soms weten klanten weinig over de geschiedenis van voormalig suikerfabriek, ik vind het dan ontzettend leuk hen mee te nemen in dit verhaal.”
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
“Ik begin mijn ochtend rond negen uur met een kopje thee, vervolgens start ik het systeem op waarmee wij werken. Ik maak per dag acties aan in dit systeem, denk aan het bellen van (potentiële) klanten met de vraag of alle informatie in goede orde is ontvangen en of alles duidelijk is. Of het maken van afspraken voor locatiebezoeken. Een locatiebezoek duurt zo’n anderhalf uur, want wij vinden het belangrijk hier de tijd voor te nemen. We laten hen bij een kopje koffie de plattegrond van de locatie alvast zien en geven ideeën over de ultieme customer journey. Vervolgens nemen we de klant mee de fabriek in en proberen we de wensen direct te koppelen aan de mogelijkheden per ruimte, zodat er een goed beeld ontstaat van de mogelijkheden. Ook gebruiken we hiervoor foto’s van reeds plaatsgevonden events die we op een Ipad tonen. Elk event is custom made. Wanneer de klant echt alle mogelijkheden heeft gezien zijn we zo 1,5 uur verder! Aan het eind van de dag bekijk ik in hoeverre het gelukt is de acties uit te voeren of wat de opvolging dient te zijn.”
Wat maakt SugarFactory in jouw ogen uniek?
“Wanneer je de locatie binnenloopt, wordt dat meteen duidelijk. De hoge ruimtes, oude elementen… Vooral de Middenfabriek, onze grootste evenementenruimte, maakt indruk. Het verhaal achter de verschillende ruimtes maakt dit tot een unieke locatie. Toen de suikerfabriek nog op volle toeren draaide werden in de Bietenwasruimte bijvoorbeeld de bieten schoongespoeld aan de start van het suikerproces. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ook de ontwikkeling van het terrein waarop de fabriek is gevestigd, is bijzonder om mee te maken. Deze ontwikkelingen zorgen in de toekomst voor gave nieuwe mogelijkheden.”
Kun je iets vertellen over jouw meest gave event bij SugarFactory?
“Afgelopen herfst was ik verantwoordelijk voor mijn eerste grote evenement. De opdrachtgever was maar liefst twee weken op locatie voor dit evenement. Het ging om een productlancering van een automerk, waar veel pers bij aanwezig was. Ook was er een internationaal topmodel aanwezig voor de presentatie. De opdrachtgever had de locatie op zeer creatieve wijze klaargestoomd voor deze avond. Zo was er een LED-lichtvloer geïnstalleerd waar de auto’s overheen reden om de features van de auto te demonstreren. Daarnaast werden de industriële elementen in de Binnenstraat op een prachtige manier benadrukt door licht in te zetten. Ik keek echt mijn ogen uit, de locatie blijft gewoon verrassen. Elke opdrachtgever geeft er een eigen draai aan.”
Hoe zie jij de toekomst van SugarFactory?
“Ik denk dat er de komende jaren meer aandacht komt vanuit opdrachtgevers voor no-waste op events. Ook vinden opdrachtgevers het belangrijk dat een evenementenlocatie het milieu in ogenschouw neemt. SugarFactory is daar in ieder geval al goed mee op weg. Daarnaast denk ik dat door de ontwikkelingen op het SugarCity-terrein, waar de opening van een hotel, horecagelegenheden en ‘Amsterdam The Style Outlets’ gepland staan, het aantal boekingen en bezoeken verder zal stijgen. Wij zijn er in ieder geval klaar voor!”
Wil je in contact komen met Fleur of meer informatie ontvangen over de mogelijkheden bij SugarFactory? Je kunt bellen naar 020 369 01 13 of een e-mail sturen naar info@www.sugarfactory.nl!