De datum is geprikt en de locatie geboekt. Maar wie wordt de spreker op je bedrijfsevent? Dat is minstens zo belangrijk, want een spreker kan een event maken of breken. De juiste spreker vinden voor een seminar, evenement of perslancering kan dan ook knap lastig zijn. Deze vragen helpen je op weg.
Vraag 1: Wat willen we teweeg brengen?
Moet een spreker jouw boodschap kracht bij zetten of je gasten stimuleren out-of-the box te denken? Of is entertainment om even te ontspannen tussen twee inhoudelijke workshops door het belangrijkst? Dit zijn totaal verschillende opdrachten en die vragen andere kwaliteiten van een spreker. Elke spreker heeft zijn eigen expertise en invalshoeken.
Vraag 2: Past deze spreker bij onze doelgroep?
Tijdens een brainstorm over het bedrijfsevenement vliegt al snel het ene na het andere (te) gekke idee over tafel. Maar het is belangrijk de doelgroep hierbij niet uit het oog te verliezen. Wat past er wel en wat past er niet bij jouw doelgroep? Vraag je bijvoorbeeld af of jouw doelgroep de specifieke humor van de spreker kan waarderen en of een scherpe observatie niet in het verkeerde keelgat kan schieten. En zo is ook een BN’er geen garantie voor succes.
Vraag 3: Zijn er referenties die ik kan checken?
Check ook zeker de referenties van sprekers voor je een beslissing maakt. Speur online, bekijk filmpjes of bezoek als het even kan een presentatie van de spreker. Dat kost tijd, maar het is het vaak wel waard. Je zult merken dat ook hier geldt; oefening baart kunst. Iemand die al honderd keer zijn presentatie heeft gegeven, heeft alle zwakke punten er al uit gehaald. Dat zie je terug in de kwaliteit. We leven in de 21e eeuw en presentatoren op TV en events hebben hun skills geperfectioneerd. De lat ligt dus hoog. Maar heb je eenmaal een goede spreker gestrikt, dan wil niemand jouw event missen.
Investeer in de voorbereiding met een spreker
Heb je eenmaal een keuze gemaakt, bespreek dan samen de details. Van het doel, het thema en het publiek, tot de lengte van het programma, de dresscode en de mate van interactie die je voor ogen hebt. Op die manier kan de spreker zijn of haar boodschap naadloos laten aansluiten op jouw wensen.
Bedrijfsevent bij SugarFactory
Heb jij iets te vieren? Bedrijfspresentatie? De lancering van een nieuw product? Wij en onze partners denken graag met je mee om dit te realiseren. Of je nu een groot of klein bedrijfsevenement organiseert, SugarFactory beschikt over verschillende ruimtes die passen bij ieder type evenement. Je kunt geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via 020 369 01 13 of e-mail.