De jaarlijkse barbecue in de zomer of kerstborrel in december zijn activiteiten die prima zelf georganiseerd kunnen worden. Complexe of grotere evenementen zoals grote bedrijfsevenementen voor (potentiële) klanten en personeelsfeesten, kun je vaak beter uitbesteden aan een ervaren eventpartner. Natuurlijk is de keuze afhankelijk van het budget en tijd die beschikbaar is.
Ervaring & knowhow
Bij het organiseren van een event komt veel kijken. Het is belangrijk dat alle losse elementen naadloos op elkaar aansluiten. Evenementenbureaus hebben hier veel ervaring mee en zullen ervoor zorgen dat je event soepel verloopt, zodat jij je kunt volledig kunt richten op de aanwezigen. Ook zijn event planners op de hoogte van de laatste trends, zodat je een kwalitatief hoogstaand evenement kunt neerzetten dankzij de nieuwste snufjes.
Bedrijfsblindheid tegengaan
Natuurlijk kent een evenementenbureau je bedrijf (nog) niet zo goed als de medewerkers van je eigen communicatieafdeling. Maar dat is bij de kick-off van de samenwerking helemaal niet zo erg. Je nieuwe sparringpartner heeft namelijk een objectieve kijk op het bedrijf, waardoor duidelijk wordt hoe sterke punten benadrukt kunnen worden, maar ook hoe zwakke punten tot kansen kunnen transformeren. Je hebt alleen een goede briefing nodig!
Het juiste netwerk
Tijdens een brainstormsessie kom je vaak tot betekenisvolle inzichten over hoe jij meer uit je evenement haalt. Heb je inmiddels voor ogen hoe het event eruit moet komen te zien? Dan is het tijd voor het kiezen van de juiste partners. Zelf is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien. Er is bovendien een groot kwaliteits- en prijsverschil tussen de vele verschillende leveranciers. Evenementenbureaus hebben een uitgebreid netwerk. Zij weten de juiste partners voor aankleding en catering op te sporen voor een goede prijs.
De factor tijd
Wanneer je eigen marketing- of communicatieafdeling jouw event organiseert, krijgen ze meer verantwoordelijkheden en hebben zij minder tijd om hun dagelijkse taken uit te voeren. Bedenk je goed of die ruimte er wel is. Door de organisatie van je event uit te besteden, kunnen je eigen medewerkers zich gewoon volledig richten op hun dagelijkse werkzaamheden. Ontzettend belangrijk. Uitbesteden betekent ook dat je niet langer zelf de verantwoordelijkheid voor bepaalde risico’s hoeft te dragen en werken met een evenementenbureau verzekert je ook van continuïteit (bijvoorbeeld bij ziekte).
Natuurlijk; er hangt een prijskaartje aan het inhuren van een externe partij, maar de kosten zijn bij de start van de samenwerking wel duidelijk. Een evenementenbureau gaat dankzij hun kennis en netwerk efficiënt te werk. Bij zelf georganiseerde evenementen blijven interne kosten nog weleens vaag.
SugarFactory
Mogelijk beschikt ook jouw bedrijf niet over de tijd, nodige knowhow of creativiteit om een kwalitatief hoogstaand evenement te organiseren. Het team van SugarFactory adviseert je graag. Wij hebben een netwerk van partners waar wij graag mee samenwerken om jouw event op onze industriële eventlocatie nabij Amsterdam onvergetelijk te maken.
Voor vragen kun je mailen naar info@www.sugarfactory.nl of bellen naar 020 – 369 01 13.